Verzending en verzendkosten I Frequently Asked Questions

Veelgestelde vragen over de verzending en verzendkosten

Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

De verzendkosten voor uw bestelling zijn afhankelijk van de grootte van de bestelling en de bestemming. Voor bestellingen binnen België bedragen de verzendkosten €9,50. Bij bestellingen boven de €100 zijn de verzendkosten gratis.

Wij kunnen onze wijnen versturen naar andere landen binnen de Europese Unie, hiervoor bedragen de kosten:

  • Nederland, Luxemburg & Duitsland: €16,50 - gratis bij aankopen vanaf €150,-
  • Frankrijk: €26,50 - gratis bij aankopen vanaf €350,-
  • Portugal, Spanje: €39,95 - gratis bij aankopen vanaf €500,-
  • Italië: €35,50 - gratis bij aankopen vanaf €350,-
  • Denemarken, Griekenland: €43,50 - gratis bij aankopen vanaf €500,-
  • Kroatie: €53,-
  • Hongarije, Oostenrijk, Polen, Tsjechië, Slovenië, Bulgarije: €31,50 - gratis bij aankopen vanaf €350,-
  • Roemenië: €25,50 - gratis bij aankopen vanaf €350,-

 

 

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?

Binnen België streven wij ernaar uw bestelling binnen de 2 werkdagen te leveren. Voor bestellingen naar het buitenland kan de levertijd variëren van 3-10 werkdagen, afhankelijk van de bestemming. Wij streven ernaar om bestellingen zo snel mogelijk te leveren, al zijn wij hiervoor afhankelijk van een externe dienst en hebben we niet steeds de volledige controle over het leverproces.

 

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mail met een trackingnummer waarmee u uw pakket online kunt volgen.

 

Hoe wordt mijn wijn verpakt voor verzending?

Uw wijn wordt zorgvuldig verpakt in speciaal ontworpen en gecertificeerde wijnverzenddozen die zijn gemaakt om breuk en beschadiging tijdens het transport te voorkomen. We gebruiken schokabsorberend materiaal en stevige kartonnen dozen om ervoor te zorgen dat uw wijn veilig en onbeschadigd aankomt.


Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd aankomt?

Als uw bestelling beschadigd aankomt, neem dan onmiddellijk contact met ons op, dit gaat het vlotst via email naar info@santewines.be. Stuur onmiddellijk foto's van de beschadigde artikelen en de verpakking mee, alsook het bestelnummer en datum van uw bestelling. Wij zullen het probleem zo snel mogelijk oplossen en zorgen voor nieuwe levering.


Kan ik mijn bestelling in de winkel ophalen?

Jazeker, u kunt ervoor kiezen om uw bestelling in onze winkel, in Brugge, op te halen. Tijdens het afrekenen kunt u de optie 'Ophalen in de winkel' selecteren. Wij zullen u per e-mail informeren wanneer uw bestelling klaar is om opgehaald te worden. Dit kan tijdens de openingsuren van de winkel.

 

Kan ik wijn bestellen en laten leveren buiten België?

Ja, wij verzenden internationaal. De verzendkosten en levertijd variëren afhankelijk van de bestemming. Een aantal landen binnen de Europese Unie kunnen worden ingegeven in de bestelling, voor andere landen neemt u best contact met ons op.


Kan ik de bezorgdatum van mijn bestelling kiezen?

Hoewel we ons best doen om aan verzoeken voor specifieke bezorgdatums te voldoen, kunnen we dit niet altijd garanderen. Neem contact met ons op om dit te bespreken of uw verzoek mogelijk is. In de meeste gevallen kunt u via de trackingmail van de verzenddienst voorkeuren opgeven omtrent de leveringsplaats en -moment.


Hoe kan ik de status van mijn bestelling controleren?

U kunt de status van uw bestelling controleren door in te loggen op uw account op onze website. Onder 'Mijn bestellingen' kunt u de huidige status en het trackingnummer van uw bestelling bekijken.